marți, 25 martie 2014

#18

Se rezemă de un perete, își aprinse o țigară și se uită insistent la ea. Blonda îl observă, se descotorosi de puștanii care se învârteau în jurul ei și veni la el.
- Știam eu că o să ți se facă dor de mine.
- Laura, doar știi că-s nebun după tine. Întotdeauna mă întorc la tine.
Râseră amândoi.
- Deranjez? reluă Marius
- Știi că pentru tine am întotdeauna timp.
- Bun. Hai dincolo, să putem vorbi în liniște. Tot Cuba Libre?
Laura dădu din cap că da. Marius comandă două cocktailuri și merseră în altă cameră.
- Spune, făcu Laura.
- Am nevoie de tine mâine seară și poimâine. Ca de obicei îți vor ieși și ție destui bani.
- Uuu, sună aventuros. Îmi place. 
- E simplu. Am un amic care făcut rost de ceva bani și a început să-i piardă. Mai are vreo cincizeci de milioane la el. Amicul meu plus cincizeci de milioane nu mă interesează. Îmi trebuie un amic fără cincizeci. Înțelegi?
- Nu prea. Trebuie să înțeleg că scopul acestui complot drăgălaș dar sinistru este să-l ușurez de cincizeci de milioane? spuse Laura.
- Mai mult sau mai puțin. Radu, ăsta-i numele lui, va fi mâine seară la Bellagio. Vino pe la zece, zece jumătate. Va fi destul de beat. Ia-l în primire, prefă-te că-l interesezi. Știi tu, tot tacâmul, dar nu sări calul. Fă-l să se simtă bine, nu prea avut parte de prezențe feminine în viața lui în ultima vreme. Eu am să ajung pe la unsprezece. Vom continua să bem. Se îmbată destul de greu. La un moment dat, îți fac semn și vei veni cu propunerea să jucăm cărți. Vom merge undeva unde am aranjat un poker într-un separeu să nu ne deranjeze nimeni. Vom juca noi trei, o fată și încă un tip. Va fi ușor să piardă și restul de bani în starea în care va fi. E clar?
- Da... Asta-i tot?
Părea decepționată.
- Nu chiar. După ce își va pierde toți banii, va fi aproape treaz. Am să vorbesc ceva cu el între patru ochi, apoi îl iei cu tine și veți merge undeva să mâncați. Trebuie să-l faci să priceapă că nu îți este indiferent. Oricum va fi deprimat și va trebui să-l consolezi. Etalează-ți farmecul. Fă-o pe ghinionista în relații, că bărbații te vor numai pentru formele tale bine croite și că ești nefericită pe plan sentimental. Că îl consideri un băiat bun și că vrei o relație stabilă. Mă rog, aluzii din astea, te descurci tu.
- După care presupun că mă pot duce acasă ca o fetiță cuminte, nu?
- Nu, din contră. Te vei duce la el acasă. Am să-ți dau un amestec de tărie pe care ai să ai grijă să-l bea când ajunge acasă. Îi spui că e whisky. Asta o să-l dea gata iarăși și va adormit tun. Apoi, ai să cauți orice documente bancare pe care le găsești: extrase de cont, contracte, orice legat de un împrumut substanțial. Mă interesează niște cifre. 
- Interesant. Nu e ceva ilegal, nu?
- Nu. Vreau să știu cum stau unele lucruri într-o anumită privință și să-mi satisfac o curiozitate. Nimic mai mult
- Ok. Apoi?
- Mă suni și îmi spui ce ai găsit. A doua zi fă în așa fel încât să te întâlnești cu el și a doua zi. Trebuie să te ții scai de el. O plimbare, du-l la vreo expoziție ceva și continuă-ți ideea că ai vrea să ai o relație cu el dar ești interesată și de aspectul financiar. Asta îl va împiedica să facă ceva nesăbuit. 
Mai luă o gură de rom și își aprinse altă țigară.
- Cam atât, încheie el.
- Bine că nu trebuie să-i ascund cadavrul.
- Întotdeauna plătesc mai bine pentru o crimă. 
Râseră amândoi. 
- Eu am plecat, zise Marius
- Nu mai rămâi?
- Azi nu. Ieșim în weekend.
- Cum am să-mi dau seama care e Radu?
- E un tip blond cu o cicatrice deasupra ochiului stâng. În orice caz, întrebi la bar, e client fidel.
Se ridică și Laura îl urmă
- Să fii acolo la zece, zece jumătate. Eu am să ajung pe la unsprezece. Pe mâine, micuțo, și ai grijă de tine. 
O sărută scurt pe buze și ieși pe ușă.  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu